Робимо навіс для машини з полікарбонату своїми руками

Робимо навіс для машини з полікарбонату своїми руками

IVD.RU

29.09.2019

0

1 зірка
2 зірки
3 зірки
4 зірки
5 зірок

Даємо покрокову інструкцію по створенню навісу: планування, підготовки підстави, монтажу і обшивки каркаса полікарбонатом.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Fotodom

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Навіс для автомобіля з полікарбонату не займає багато місця у дворі. На відміну від гаража у нього немає стін та фундаменту, що виступає за периметр. Втім, сучасному авто стіни не так вже й потрібні. Взимку температура в гаражі приблизно така ж, як на вулиці. Від угону машину вбережуть паркан і ворота на ділянці. Виходить, що масивна споруда потрібно в основному для зберігання інструментів і запасних частин. Часто воно використовується як комора або майстерня. А ось дах в даному випадку просто необхідна. Вона забезпечує захист від дощу і снігу, закриває від сонячних променів. Якщо майданчик знаходиться поруч з деревом, при його падінні несучий каркас візьме удар на себе. Звести його не складно. Впоратися з цим завданням можна самостійно без залучення будівельної бригади.

Робимо навіс для машини з полікарбонату

Особливості матеріалу

  • Відмінності між ніздрюватими і суцільними плитами
  • Загальні властивості

Інструкція

  • Попередні роботи
  • Підготовка підстави
  • Монтаж опорних стовпів
  • Обшивка каркаса

Догляд за покриттям

Конструкція являє собою металеві, дерев’яні або залізобетонні опори, на які монтується горизонтальний каркас. До нього кріпиться покриття.

Особливості матеріалу

Покриття складається з пластикових панелей. Вони бувають монолітними або стільниковими, коли внутрішній простір заповнено тонкими перегородками, утворюють комірчасту структуру. Ці два види відрізняються друг від друга по своїм технічним характеристикам.

Відмінності між ніздрюватими і суцільними плитами

Стільникові — більш легкі, але міцність у них нижче. Їх простіше різати, проте край необхідно закрити. Якщо цього не зробити, всередину будуть потрапляти частинки бруду і волога, яка поширюється по всій структурі. У результаті через кілька тижнів всередині з’явиться цвіль, прибрати яку вже неможливо. Пористе покриття простіше пошкодити. Пошкоджені панелі не відновлюються і підлягають заміні. Перевагою є те, що для них не потрібно масивної обрешітки. Це спрощує монтаж і помітно прискорює його. Для каркаса підійде профіль меншого перетину, а фундамент сильно заглиблювати не доведеться. Термін служби — 10 років.

Монолітні листи важать в 5-7 разів більше. Вони трохи менш гнучкі і володію т майже таким же коефіцієнтом світлопропускання. Термін служби, гарантований виробником, у них в 2-3 рази довше. Згідно з нормативними документами вони здатні витримувати нормативні навантаження без втрати міцності та інших характеристик протягом 25 років. Поверхня може бути прозорою. Вироби фарбують у різні кольори або роблять безбарвними. Випускаються матові, прозорі та напівпрозорі листи. Вони добре ріжуться і гнуться, що дозволяє надавати їм складну округлу форму.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Pixabay

Щоб зробити навіс для машини на дачу з ніздрюватого полікарбонату, потрібно обшивка товщиною більше 4 мм. Такий параметр підійде для покрівлі з великим кутом нахилу або значним радіусом. На таких конструкціях не затримується сніг і вони краще протистоять навантажень. Розмір комірки повинен бути менше 5х5 див. Чим він менше, тим вище міцність. Для плоских дахів краще використовувати обшивку від 6 до 8 мм Мінімальна товщина суцільних панелей дорівнює 2 мм. Для плоских покрівель краще взяти пластик від 4 до 6 мм.

Довжина стільникових елементів становить 6 або 12 м, ширина — 2,1 м. Суцільні деталі коротше. Їх стандартна довжина дорівнює 3,05 м, ширина — 2,05 м

Загальні властивості

Перевагою полімерів є можливість фарбування їх у різні кольори. Вони можуть імітувати інші матеріали, наприклад, метал або камінь. На відміну від дерева, черепиці, інших покрівельних матеріалів, прозорі та напівпрозорі плити пропускають світло. При цьому поверхня не вигоряє і затримує ультрафіолет, псує фарбу кузова і деталей салону.

Профіль випускається гладким або рельєфним. Він не горить, не виділяє токсичних речовин навіть при високих температурах, легко миється і не вимагає спеціальної обробки перед монтажем.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Instagram @elmistroy

Поверхня переносить вплив солей, слабких мінеральних кислот і спиртових розчинів. Бажано уникати контакту з цементом, концентрованими миючими засобами, герметиками з високим вмістом аміаку, лугів, оцтової кислоти.

Матеріал використовується при температурі від — 40°С до + 125°С. Для північних регіонів випускаються спеціальний вироби, розраховані на сильні морози. При сильній спеці листи трохи розширюються, тому між ними залишають температурні шви в кілька мм. Якщо цього не зробити, можливо пошкодження крайки.

Інструкція по створенню навісу під машину з полікарбонату

Каркас може триматися на опорах, розташованих по його периметру, або спиратися однієї із сторін на стіну будівлі. Пряма покрівля повинна мати кут нахилу. Вона буває односхилим, двосхилим і складним, що складається з кількох площин. Чим більше кут нахилу, тим менше зверху залишиться снігу і сміття, але тим вище буде будову. Цей простий закон поширюється і на округлені покрівлі. Оптимальний кут нахилу знаходиться в межах від 30 до 45 градусів. У районах, де сильний поривчастий вітер, скати роблять більш пологими. Досить буде 25 градусів.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Instagram @kovka.sochi

Осередки каркаса мають квадратну форму. Їх розміри залежать від маси обшивки. Зазвичай площа однієї клітини дорівнює 40-50 см2.

Подвійні системи більш стійкі, ніж конструкції, що складаються з однієї площини. Вони компактніше і зручніше, але побудувати їх складніше.

Планування

Почати варто з планування. Спочатку необхідно визначити місце розташування автомобільної майданчики та її розміри. Важливо заздалегідь продумати її зовнішній вигляд. Вона повинна гармоніювати з іншими будівлями на ділянці. Щоб набратися цікавих ідей, бажано вивчити фото подібних споруд.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Instagram @car_ports.ru

Визначившись з дизайном та розмірами, потрібно зробити візуалізацію — креслення з точними розмірами, план ділянки і кольоровий ескіз при необхідності. На цьому етапі робиться розрахунок кількості плит, стійок і деталей каркаса. Закуповувати їх доведеться з запасом на випадок браку і псування в процесі монтажних робіт.

Досвідчені майстри радять заздалегідь розчистити будівельний майданчик, звільнити простір для складування матеріалів, закупити відсутні інструменти.

Підготовка підстави

Майданчик можна залишити грунтовій, засипати щебенем, покласти плити або забетонувати. Останній варіант найбільш трудомісткий. Місце стоянки огороджується кілками з натягнутою мотузкою. По периметру відривається котлован глибиною близько 30 см. Для стійок викопуються ями глибиною 20 див. Підстава вирівнюється, засипається піском і щебенем шарами по 10 див. Шари ретельно утрамбовували. Щоб вони дали усадку, їх поливають водою зі шланга. Трамбівка вважається закінченою, коли на поверхні при ходьбі не залишається слідів від ніг.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Instagram @kovka.sochi

Наступний крок — установка опалубки. Вниз укладається арматурна сітка, паралельно їй зверху прив’язується друга. Вона кріпиться на сталеві рифлені прути за допомогою монтажної дроту. Крок між ними дорівнює 10-20 см Можна допускати, щоб верхня частина провисала. Вертикальні елементи повинні бути повністю закриті бетонною сумішшю. При контакті з навколишнім середовищем вони почнуть іржавіти.

Є й інша схема армування, за якою каркас пов’язують із сталевих рифлених прутів товщиною близько 10 мм. Розміри осередку — 10х10 або 20х20 см.

Для фундаменту стійок потрібна окрема арматура. Дно ямок вистилається водонепроникним матеріалом і заливається бетоном на 20 див. В нього вставляються вертикальні стрижні. Їх краще зв’язати дротом заздалегідь, щоб вони тримали форму, встановити в лунку і тільки після цього проводити заливку. Якщо в якості опор використовуються металеві труби або дерев’яні стовпи, їх вставляють в підготовлені отвори і бетонують. Дерево і метал прослужать набагато довше, якщо їх встановити над поверхнею землі на кронштейни і куточки.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @mart_s_work

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @mart_s_work

Розчин заливається по всій площі за один раз. Якщо проводити роботи в два етапи, верхня або бічна частина відшарується. Цемент набирає марочну міцність протягом одного місяця, проте в даному випадку можна не чекати його повного схоплювання, так як на наступному етапі поверхня не буде сильно навантажувати.

Монтаж опорних стовпів і ферм

Висота навісу для автомобіля з полікарбонату розраховується на стадії проектування. Вертикальні елементи необхідно виміряти і при необхідності підрівняти, щоб не було перекосів. Якщо основа має нерівності, це слід врахувати при подравнивании.

Стійки кріпляться до фундаменту на металеві куточки і виставляються по схилу. Зайві сантиметри зверху зрізаються. Найчастіше використовуються сталеві труби діаметром 5-10 див.

Для площі 3х6 м може знадобитися 8 стійок висотою 3 м. Вони йдуть вниз на 0,5 м. отже, їх загальна довжина дорівнює 3,5 м.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @expertnaves

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @expertnaves

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @expertnaves

Зверху по периметру робиться горизонтальна обв’язка профілем 4х4 див. Вона кріпиться н шурупи або приварюється. Паралельно їй трохи нижче робиться друга обв’язка і з’єднується з першою поперечним профілем з заданим кроком. Профіль з’єднується з опорами деталями, розташованими по діагоналі так, щоб вийшов прямокутний трикутник.

Потім по заздалегідь заготовленої схемою встановлюються крокви. Застосовуються готові зварені ферми або збірні. Вони можуть мати округлу форму. У цьому випадку зручніше використовувати куточок. Щоб його зігнути, на одній із сторін вирізаються куточки.

Кроквяні ферми укладають один від одного на відстані близько одного метра. Металеві елементи необхідно зачистити від іржі наждаком або жорсткою щіткою, промити розчинником, загрунтувати і пофарбувати.

Обшивка

Листи розкладаються на землі, підганяються за розмірами і нумеруються. До решетування вони кріпляться на саморізи або болти. По краях стики фіксуються алюмінієвим профілем.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @car_ports.ru

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @car_ports.ru

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @car_ports.ru

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками
Instagram @car_ports.ru

Для різання використовуються дискові пили по алюмінію. На покритті знаходиться захисна плівка. Знімати її не потрібно — вона служить захистом від ультрафіолетових променів. Вироби монтуються плівкою назовні.

Порядок робіт

  • На крокви встановлюється нижня частина профілю з кроком, рівним ширині аркуша.
  • У кожній панелі між ребрами жорсткості проробляються отвори.
  • По краях на 5 см зачищається захисна плівка, і торці вставляються в профілі. Зазор між плитами — 5 мм.
  • В заготовлені отвори вставляються прес-шайби і притискаються саморізами. Їх головки закриваються спеціальними ковпачками.
  • Коли дві панелі встановлені, кришка профілю закривається. Для цього застосовується гумовий молоток.
  • Торці закривають герметиком, що не містить акрилу, або алюмінієвою стрічкою з перфорацією, необхідної для виведення конденсату.

Догляд за покриттям

Догляд не вимагає багато сил і часу. Поверхня легко відмивається водою зі шланга. Протирати її можна тканиною або губкою.

Делаем навес для машины из поликарбоната своими руками

Instagram @elmistroy

Не варто використовувати абразивні поверхні — вони залишать подряпину, позбутися яких буде неможливо. Не можна застосовувати засоби на основі метанолу, лугів, оцтової кислоти.

Зібравши навіс для машини з полікарбонату своїми руками, залишилися листи не варто викидати — вони стануть в нагоді в якості заміни при пошкодженні покриття. Зберігають їх у вертикальному положенні у місці, захищеному від опадів і сонячних променів.

Back to Top